Načítavam

Služby

Service

Oprava motora

Oprava motorov

Oprava dieselových a benzínových motorov

                Autoservis-Jurík Miroslav  Diviacka Nová Ves 149
Autoservis Jurik
Oprava motorov
Hlava motora
                 Práce ktoré na motoroch robíme v našom servise 
  • Výmena rozvodov + vodne čerpadlo
  • Výmena remeňov, kladiek, tesnení
  • Hlava -výmena a zabrúsenie ventilov
  • Tesnenie hlavy, gufera ventilov, nadstavenie ventilov
  • Výmena piestov krúžkov, ložísk a tesnení
  • Výmena všetkých komponentov motora /turba, termostatu, sanie výfuk alternátor štartér, diely klimatizácie a všetky elektrické diely motora 
  • Zrovnanie hlavy, výbrus kluky a vložkovanie motorov nám robia naše partnerské firmy
  • Vyberáme zalomené žhaviče, šróby a vstrekovače  špeciálnym náradím
Autoservis-Jurík Miroslav Oprava dieselových a benzínových motorov
Vymena tesnenia pod hlavou

Vyberáme vstrkovače

Oprava motorov
GO motorov

Generálka motora (generálna oprava motora): O čo vlastne ide?

Generálka motora (GO motora) je výraz pre generálnu opravu motora. Mnoho ľudí však nemá ani tušenie, čo všetko táto oprava zahŕňa. Práve preto sme sa rozhodli pripraviť tento článok, v ktorom sa dozviete, čo všetko je potrebné pri GO motora spraviť a na čo si dať pozor, ak Vám v nejakom servise túto opravu navrhnú.

Generálka motora:

Aj ten najspoľahlivejší a najodolnejší motor raz dosiahne konca svojej životnosti. V takomto prípade ostávajú majiteľovi automobilu na výber len dve možnosti, a to buď výmena celého motora alebo prevedenie generálnej opravy motora. O čo však ide?

Generálka motora znamená rozobrať motor do poslednej skrutky, opraviť a vymeniť všetko čo je potrebné a následne zložiť všetky komponenty do pôvodného stavu. Je to teda veľmi dlhý a zložitý proces, počas ktorého sa všetky komponenty motora dostanú do pôvodného funkčného stavu, ako v prípade nového motora.

Je však potrebné rozlíšiť, či sa jedná skutočne o generálnu opravu motora alebo len o čiastočnú opravu motora, pri ktorej sa vykonajú len úkony, ktoré vedú k plnej funkčnosti motora a pri ktorej nebude mať neriešenie a nevykonanie ostatných úkonov generálnej opravy vplyv na správnu funkčnosť motora.

Generálka motora (GO motora) je len jedna, a to taká, že sa motor rozoberie do poslednej súčiastky, pričom sa vykoná výbrus ventilov, kľukového hriadeľa, taktiež sa zarovná hlava valcov a blok valcov, zabrúsia sa ventily, vymenia sa všetky tesnenia (napríklad tesnenie pod hlavou valcov, tesnenia ventilov), vymenia sa ložiská kľukového hriadeľaojničné ložiskápiesty a ich piestne krúžky, komplet rozvody, vodná pumpa, olejové čerpadlo či mazacie trysky a mnoho ďalších úkonov.

Toto je skutočná a jediná generálka motora. Neexistuje totiž malá alebo veľká generálka motora, takáto oprava je totiž len čiastočná oprava motora, ktorá sa však nedá považovať za generálku motora. Ak Vám teda v servise povedali, že generálka motora Vášho automobilu bude stáť približne 500 eur, nebude sa skutočne jednať o GO motora. Ak si totiž spočítate vyššie uvedené dielyplus prácu ako je demontáž motora z automobilu a jeho kompletné rozobratie, vyčistenie, výbrus a následné zloženie a uloženie do automobilu naspäť, je jasné, že táto suma by nepokryla ani len cenu dielov, nie ešte cenu práce.

Za 500 eur Vám maximálne zabrúsia hlavu valcovvymenia tesnenie pod hlavou valcov a vymenia piestne krúžky, čo má však od generálky motora veľmi ďaleko.

Kedy je potrebné vykonať generálku motora:

Generálka motora sa vykonáva najčastejšie v prípade ak motor nadmerne spotrebúva motorový olej alebo má nepravidelný chod, sprevádzaný poklesom výkonu, ktorý je spôsobený netesnosťou spaľovacieho priestoru alebo v prípade, že došlo k zadretiu motora. Tieto problémy môžu nastať v prípade, ak dôjde k poškodeniu niektorého z komponentov vplyvom nevhodného zaobchádzania alebo v prípade, že je životnosť motora na konci.

Každý motor má totiž svoju životnosť, ktorú udáva výrobca. Životnosť motora však ovplyvňuje mnoho faktorov, ako napríklad štýl jazdy či starostlivosť a údržba, ktorú majiteľ automobilu dopraje svojmu motoru. Taktiež treba podotknúť, že staré motory majú oproti moderným motorom väčšiu životnosť. Dôvod je veľmi jednoduchý, moderné motory obsahujú oveľa viac súčiastok, ktoré sú náchylnejšie na poškodenie či pravidelnú údržbu a starostlivosť.

Jednoducho povedané, životnosť motora nie je nekonečná a po istej dobre si vyžaduje určité opravy, ktoré mu umožnia pracovať ďalej.