Warning: Undefined array key "HTTP_X_WP_TEMPORARY" in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-config.php on line 68

Warning: Undefined array key "HTTP_X_WP_TEMPORARY" in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-config.php on line 69

Deprecated: Constant FILTER_SANITIZE_STRING is deprecated in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/conditionals/third-party/elementor-edit-conditional.php on line 22

Deprecated: Constant FILTER_SANITIZE_STRING is deprecated in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/conditionals/third-party/elementor-edit-conditional.php on line 28

Deprecated: Constant FILTER_SANITIZE_STRING is deprecated in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-content/plugins/estimate-plugin/extensions/mb-frontend-submission/inc/class-mb-frontend-form-shortcode.php on line 18
Repas náprav PSA - autoservis-jurik.sk
Deprecated: strtolower(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /data/4/2/4299916c-451d-4337-b30d-5c9c1560268c/autoservis-jurik.sk/web/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/generators/schema-generator.php on line 185
Načítavam

Služby

Service

Repas náprav PSA

Autoservis-Jurík Miroslav sa od roku 2005 zaoberá repasom zadných náprav vozidiel PSA. Peugeot, Citroën, Renault

Autoservis-Jurík Miroslav Vám ponúka Servis podvozku:
Výmena čapov, ramien silentblokov, ložísk, tlmičov
Opravu a výmenu riadení, manžiet
U nás máte kompletný servis podvozku vrátane 3D geometrie
Prácu vykonávajú zaškolení mechanici

Oprava podvozku

Ak chcete vaše vozidlo udržať v bezpečnom režime a čo najviac predĺžiť jeho životnosť, musíte náležitú pozornosť venovať stavu podvozku. Jednou z najviac namáhaných častí podvozku je zavesenie kolies. Po najazdení určitých kilometrov je potrebné jednotlivé diely meniť a pravidelne kontrolovať. Inak môžu byť príčinou vôle v riadení, a teda môžu spôsobiť nemalé problémy pri vedení vášho vozidla.

Keď sa Vám jamy nevyhnú, odnesie si to (najmä) podvozok

Určite viete, možno ste to zažili na vlastnej koži, že na slovenských cestách trafiť jamu nie je žiadny problém. Neriešme teraz náhradu škody. Poďme sa na tento každodenný problém pozrieť z iného hľadiska. Čo všetko sa môže vplyvom nárazu na aute poškodiť?

Keď už robíte, čo robíte, teda jazdíte a výtlk sa Vám nevyhne, ba ani za svet naozaj „neuhne“, snažte sa ešte pred tým ako „navštívite“ výtlk, pribrzdiť auto na minimálnu rýchlosť. Ale pozor, tesne pred vpádom kolesa do diery, jamy, výtlku, čo i len 5-10 cm hlbokých (žiaľ aj viac) uvoľnite brzdový pedál! To preto, aby ste buď cez  jamu „preleteli“ a tým eliminovali (alebo znížili) rozsah poškodenia vozidla. Ak sa to nepodarí, tak nebrzdite preto, aby sily pôsobiace na nápravu boli menšie, ako keď budete stáť na brzde. Iný, alebo lepší recept ako bezbolestne výtlky triafať bohužiaľ nie je.

                          AKO TO FUNGUJE

Komponenty podvozku patria medzi najčastejšie poruchové časti automobilu, z dôvodu neustálej práce s nerovnosťami na vozovke. Aby sa pasažieri cítili vo vozidle naozaj komfortne, všetky tieto časti musia fungovať správne. Poruchu niektorej z častí podvozku je možné odhaliť za pomoci špecifického zvuku ktorý môže vydávať.

Tyčky stabilizátora:        Ich úlohou je vyrovnávať sily, ktoré pôsobia na kolesá jednej nápravy a zmierňovať tak nežiadúce pohyby kolies. V prípade poškodeného dielu sa pri jazde nerovnosťami z prednej časti ozýva klepavý zvuk, ktorý má na svedomí opotrebovaný čap.  Pružiny:        Ich hlavnou úlohou je vozilo udržiavať v rovnováhe. Poškodenie niektorej z pružín možno zistiť vizuálne jej kontrolou, ale taktiež možno spozorovať neobvyklý náklon vozidla na jednu stranu. Pri poškodení pružiny na prednej náprave tiež nechýba hlasné praskanie pri otáčaní volantom.    Tlmiče   Tlmiče pruženia slúžia na tlmenie nárazov medzi podvozkom a karosériou, prenášaných z vozovky na kolesá. Najčastejším prejavom poškodenia je postupný únik náplne, teda oleja, ktorý sa usádza na plášti tlmiča. Vodiči však tento únik často ignorujú a k výmene sú nútený až keď tlmič stratí svoju funkciu úplne. To sa prejavuje hlasným buchotom pri prejazde nerovným povrchom.    Homokinetický kĺb:    Homokinetický kĺb je určený na prenos otáčok hriadeľom v rôznych uhloch, pri zachovaní konštrukčnej rýchlosti. Používa sa na hnacej náprave, a tiež na nápravách s nezávislým zavesením kolies. Jeho poškodenie sa môže prejavovať hlasným búchaním a praskaním pri otáčaní volantom, čo postupne vedie až k úplnému rozpadu kĺbu.     Ložisko kolesa:   Zo všetkých dielov podvozku sú práve ložiská namáhané najviac a ich postupné opotrebenie môže byť spočiatku nepríjemné, no časom aj nebezpečné. Rotujúca súčiastka počas svojej životnosti vykoná mnoho miliónov rotácií, do ktorých zasahujú nerovnosti na vozovke a netreba zabúdať ani na časť váhy samotného vozidla. Najčastejším príznakom poškodenia je nepríjemný dunivý zvuk, meniaci svoju hlasitosť v závislosti od rýchlosti vozidla. V skorých štádiách poškodenia zvuk takmer nepočuť, no s pribúdajúcimi kilometrami sa to už len zhoršuje.    Silentblok:  Silentblok je diel slúžiaci na tlmenie nárazov a zároveň zabraňuje prenosu vibrácií medzi jednotlivými komponentmi motora, výfukového systému ale aj nápravy. Spoločným znakom pre poškodenie ktoréhokoľvek silenbloku je zvýšená hlučnosť a buchot pri prejazde nerovnosťami vozovky.          Všetky komponenty nájdete aj v našej ponuke. Vieme Vám ponúknuť rýchlu kontrolu a opravu Vášho auta

 

TESTY TLMIČOV

V autoservisoch v celej Európe sa už mnoho desaťročí používajú testery MAHA

Tester pracuje v troch krokoch:

  1. Pohonová jednotka (motor + excenter) priamo bez ďalšieho pružného medzičlánku prenáša kmitavý pohyb na platňu, na ktorej stojí koleso auta.
  2. Motor sa vypne.
  3. Počas dobehu excentra sa meria účinnosť tlmenia.

Efektivita merania:

  • Problematické zmeranie ľahších áut – koleso neudrží kontakt s platňou, nadskakuje, meranie je skreslené, až nemožné.
  • Samotná testovacia procedúra nesimuluje podmienky, ktorým sú tlmiace súčiastky podvozkových skupín vystavené počas bežnej jazdy vozidla.
  • Účinnosť tlmenia sa vyhodnotí ako číslo v percentách.
    • Percentuálne číslo treba ešte porovnať s katalógovými informáciami výrobcov tlmičov. Až na základe toho možno o tlmiči povedať, či je dobrý, alebo nie.

            Najnovší systém testovania tlmičov                                         – testér na princípe THETA

Tento sysém bol vyvinutý v Nemecku a uvedený do používania v roku 2009.
Tester vie pracovať v rôznych režimoch a jeho využitie je viacúčelové:

  1. Pohonová jednotka (motor + excenter) prenášajú kmitavý pohyb na špeciálnu pružinu. Tá potom prenáša kmitavý pohyb na platňu, na ktorej stojí koleso auta.
  2. Motor sa počas merania nevypne. Naopak, stále ide a jeho otáčky sú počítačom presne riadené a menené podľa autuálnej meracej procedúry.
  3. Čas trvania meracích procedúr riadi počítač.

Efektivita merania:

  • Zmeranie ľahších áut už nie je problém – koleso udrží kontakt s platňou, nenadskakuje, meranie nie je skreslené.
  • Samotná testovacia procedúra simuluje dostatočne hodnoverne podmienky, ktorým sú tlmiace súčiastky podvozkových skupín vystavené počas bežnej jazdy vozidla.

 

Tester zobrazí každý jeden pohyb vášho tlmiča