Zalomený žhavič dokáže potrápiť. My vám ponúkame profesionálne riešenie, pri ktorom dokážeme žhavič vytiahnuť nech je zalomený v akejkoľvek podobe. V extrémnych prípadoch demontujeme hlavu z motora a odstránime žhavič na našom odvŕtavaciom CNC centre, prípadne vyiskríme. Prioritne celú opravu vykonávame u Vás.
Žhaviče a ich funkcia
Aby došlo k samovznieteniu nafty v spaľovacom priestore, je potrebná určitá teplota, minimálne okolo 350℃, v moderných motoroch 700-800℃. Pre spoľahlivé štarty aj pri nízkych vonkajších teplotách nastupujú žhaviče (žhaviace sviečky, žeraviace sviečky).
Žhaviče, resp. žhaviace sviečky zohrejú spaľovaciu komoru vznetového motora, čím sa dosiahne potrebná teplota pre vznietenie zmesi vzduchu a paliva. Žhaviče sú zaskrutkované v hlave valcov. Žeraviaca trubička zasahuje do spaľovacieho priestoru a zahrieva sa pretekajúcim prúdom, čím zahrieva spaľovací priestor. Tento proces sa označuje ako predžeravenie, resp. žhavenie a trvá približne 3 – 7 sekúnd a predchádza samotnému štartovaniu.
Zalomený žhavič (zlomený žhavič)
Ak sa vám pri výmene zlomil, resp. zalomil žhavič, o nič sa nepokúšajte a zavolajte nám. Ročne vytiahneme niekoľko stoviek žhavičov a máme dlhoročné skúsenosti v tomto odbore. V prípade neodborného pokusu o vybratie žhaviča môže dôjsť ku komplikáciám a hrozí rozobratie motora a demontáž hlavy. Tým sa môže celá oprava o dosť predražiť. Vytiahnutie žhaviča, resp. odvŕtanie žhaviča nechajte radšej na nás, ušetríte tým nemalé peniaze a tiež čas.
Výmena žhavičov
Žhaviče sa odporúča vymeniť každé dva roky alebo každých 30 000 až 40 000 km. Ak sa výmena žhavičov nezrealizuje v určených intervaloch, môže dôjsť k ich poruchám. Pri odpojení žhavičov by sa mali vymeniť všetky žhaviče, nie len jeden alebo dva. Pri výmene žhavičov je potrebné dávať pozor na nečistoty, ktoré môžu spadnúť do spaľovacieho otvoru. Tiež hrozí riziko, že pri nesprávnom dotiahnutí nového žhaviča môže dôjsť k jeho zlomeniu. Preto sa odporúča výmenu žhavičov zveriť do rúk špecializovaného technika.