Načítavam

Služby

Service

Vyberáme žhaviče vstrekovače

Zalomeny žhavič
Odvrtanie zalomeného žhaviča
Odtrhnuty žhavič
Odvrtáva zalomený žhavič
  •               Oprava žhavičov

Zalomený žhavič dokáže potrápiť. My vám ponúkame profesionálne riešenie, pri ktorom dokážeme žhavič vytiahnuť nech je zalomený v akejkoľvek podobe. V extrémnych prípadoch demontujeme hlavu z motora a odstránime žhavič na našom odvŕtavaciom CNC centre, prípadne vyiskríme. Prioritne celú opravu vykonávame u Vás.

Žhaviče a ich funkcia

Aby došlo k samovznieteniu nafty v spaľovacom priestore, je potrebná určitá teplota, minimálne okolo 350℃, v moderných motoroch 700-800℃. Pre spoľahlivé štarty aj pri nízkych vonkajších teplotách nastupujú žhaviče (žhaviace sviečky, žeraviace sviečky).

Žhaviče, resp. žhaviace sviečky zohrejú spaľovaciu komoru vznetového motora, čím sa dosiahne potrebná teplota pre vznietenie zmesi vzduchu a paliva. Žhaviče sú zaskrutkované v hlave valcov. Žeraviaca trubička zasahuje do spaľovacieho priestoru a zahrieva sa pretekajúcim prúdom, čím zahrieva spaľovací priestor. Tento proces sa označuje ako predžeravenie, resp. žhavenie a trvá približne 3 – 7 sekúnd a predchádza samotnému štartovaniu. 

Zalomený žhavič (zlomený žhavič)

Ak sa vám pri výmene zlomil, resp. zalomil žhavič, o nič sa nepokúšajte a zavolajte nám. Ročne vytiahneme niekoľko stoviek žhavičov a máme dlhoročné skúsenosti v tomto odbore. V prípade neodborného pokusu o vybratie žhaviča môže dôjsť ku komplikáciám a hrozí rozobratie motora a demontáž hlavy. Tým sa môže celá oprava o dosť predražiť. Vytiahnutie žhaviča, resp. odvŕtanie žhaviča nechajte radšej na nás, ušetríte tým nemalé peniaze a tiež čas. 

Výmena žhavičov

Žhaviče sa odporúča vymeniť každé dva roky alebo každých 30 000 až 40 000 km. Ak sa výmena žhavičov nezrealizuje v určených intervaloch, môže dôjsť k ich poruchám. Pri odpojení žhavičov by sa mali vymeniť všetky žhaviče, nie len jeden alebo dva. Pri výmene žhavičov je potrebné dávať pozor na nečistoty, ktoré môžu spadnúť do spaľovacieho otvoru. Tiež hrozí riziko, že pri nesprávnom dotiahnutí nového žhaviča môže dôjsť k jeho zlomeniu. Preto sa odporúča výmenu žhavičov zveriť do rúk špecializovaného technika. 

Zvyberem zapečeny vstrekovač
Vyberáme vstrkovače
Príprava sedla vstrekovača
Vyberiem vstrekovač špecialnym náradim

         Oprava vyberanie vstrekovačov

Vstrekovače demontujeme mechanicky alebo hydraulicky pomocou certifikovaného náradia. Dokážeme vytiahnuť zadreté, zapečené alebo zakarbónované vstrekovače Common Rail. Vstrekovač demontujeme nech je zalomený v akejkoľvek polohe.

Vstrekovače a ich funkcia

Vstrekovače pracujúce na systéme Common Rail sú najpoužívanejším procesom vo vysokotlakových motoroch. Ich funkcia spočíva vo vytváraní vysokého tlaku a vstrekovaniu paliva. Vstrekovače na systéme Common Rail umožňujú vyššiu flexibilitu a účinnosť vstrekovacieho systému v porovnaní s konvenčnými systémami.                                                                                                                                                                               Zapečený vstrekovač

Vstrekovač môže byť problematické vytiahnuť z dôvodu jeho zapečenia nespálenou naftou v spaľovacej komore. Dôvodom jeho zapečenia môže byť nefunkčný žhavič alebo prítomnosť vody v priestore vstrekovača. Dochádza tak k reakcii vody s materiálom hlavy a materiálom vstrekovača, čím sa vytvárajú studené zvary a vstrekovač je zložité vytiahnuť i pri ťahovej sile.                                                                         Demontáž vstrekovačov

Oprava vstrekovačov (demontáž vstrekovačov) prebieha tak, že zapečený vstrekovač sa vyberá hydraulickými vyťahovákmi alebo reverzným kladivom, záleží od typu motor

With a Car Repair Service oil change, or any other service, you’ll receive a Touch® Courtesy Check. We’ll look inside, outside, under the hood and underneath the car, then explain the findings and give you a written report.

Vyberanie, odvŕtanie zalomeného žhaviča

-Vyberieme vám zalomenú špičku žhaviča                -Oprava  poškodených závitov v hlave  motora        -Odvŕtame zalomený šrób v hlave alebo bloku motora                                                                                            -Vyberieme zapečený vstrekovač špeciálnym náradím                                                                                          -Odvŕtame zalomené šróby vstrekovača                   -Vyčistíme sedlo vstrekovača frezkou, špeciálnou kefkou                              

 
Autoservis-Jurik Miroslav